Everglades

26 juni 2014 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Hai hai Allemaal,

Vannacht lekker geslapen in ons hotel in Miami, half 8 de wekker, op t gemakje aangekleed en beneden gekeken waar we heen gingen voor de everglades tour.

Eerst even lekker ontbeten bij IHOP, lekkere pannekoeken op met een heerlijk glas verse jus.

ontbijt ihop
Daarna doorgereden naar Gatorpark en konden gelijk mee met de airboat en helaas helemaal niks gezien. Ja wat visjes en een baby schilpad. En sommige hadden nog een baby alligator gezien.
Dus dat was echt wel balen en een teleurstelling.
Er was na de tour ook nog een show met een alligator en dat vonden we eigenlijk wel super zielig. Nog wel met een kleinere alligator op de foto gegaan. Maar eigenlijk vonden we het heel erg dat ze aan ons geld hebben verdiend.

wij kroko

We hebben nog een rondje gelopen en de hokken waren super klein en heel vol. Echt te zielig!! Maar ja wisten we helaas niet van te voren, anders waren we nooit gegaan!!!!

gauw weg en nu op weg naar Everglades HolidayPark en dat is van de gatorboys van animal planet, dus we gaan voor een herkansing en nemen aan dat dit diervriendelijker is. Op naar poging 2.

Bij Everglades Holiday aangekomen ziet het er al gelijk heel anders uit. De airboat besproken en nu moesten we ook allemaal tekenen en werden we omgeroepen als we naar se boot moesten komen.
We zagen bij het restaurant wat ze hadden dat je gatorbites hadden, dus na afloop van de tour wilde we dat wel even proberen natuurlijk hihi.
airboot slang
Met de tour mee en bij het instappen zagen we een slang in een autoband langs de steiger zitten.... wauw wat gaat zn airboot snel zeg hihi echt heel cool!!! Was echt heel mooi daar de everglades!

En toen op zoek of we alligators tegen kwamen. En opeens lag er een verstopt onder de waterlelies, zijn gekeerd om hem goed te bekijken maar konden hem helaas niet meer verder. Nog wel een tijdje gezocht maat helaas.

everglades everglades1

Wel hele mooi vogels gezien, en zelf vogels gezien die schildpadden vangen en opeten of andere dode dieren. Er lagen ook veel schilden van schildpadden.

En onze zoektocht ging weer verder, klein baby schildpadje gezien. En opeens zagen we onze eerste alligator zwemmen, was super cool! We hebben er daarna nog 2 gezien. Een had een flinke vis gevangen en die was hij heerlijk op zn gemakje aan het opeten. Was heel gaaf om dat te zien. En was ook erg zeldzaam. Toen was het tijd om terug te gaan.

kroko kroko1 kroko2 kroko3 kroko4 kroko5 kroko6 kroko7
Daar hebben we de alligator show gekeken van de gatorboys en een van de gatorboys deed zelf de show. Was heel cool. De alligators deden allemaal maar 1 a 2 x per dag de show dus dat is super!
Was erg leuk om naar te kijken. Na de show nog een keer alleen op de foto gegaan met een alligator. Super cool.

gatorboys gatorboys gatorboys ik kroko ik kroko

ricr kroko

En ja toen moesten we natuurlijk wel ook alligator proeven. Dus een portie besteld en smaakt eigenlijk net naar kip alleen dan beetje taaier hihi.

Ff relaxen op de hotelkamer, totdat de wc overliep haha, maar is weer opgelost.
Zo ff rondje strand even kijken waar we gaan eten en ff langs tattooshop voor mn tattoo hihi. Spannend haha......

Tattooshop helaas niet gevonden, dus geen tattoo voor mij, was wel ff flink balen, want had het wel super gevonden! Maar ja dan maar in Nederland laten zetten hihi.

Rondje Miami Beach gedaan, en het strand viel eigenlijk wel tegen, net zoals in Key largo heel veel zeewier, en was heel stijl dus we konden niet echt heel relaxed langs de kust lijn lopen. Maar was wel mooi verder.

miami2 miami3 miam3

Daarna terug gelopen en hebben we nog even wat te drinken gehaald en zijn we aan de overkant van het hotel gaan eten, en wauw wat lekker was dat, had een lekker stukje steak en jammie jammie, daarna nog een heerlijk toetje op, een snicker cheecake haha, en om de vakantie af te sluiten en heerlijke passievrucht moyito cocktail hihi. Was allemaal echt super de super lekker!! En een top afsluiter van de vakantie!

Foto's volgen want het wifi is nog steeds niet goed, sorry

Nu ff lekker douchen en ff lekker relaxen en dan morgen proberen beetje uit te slapen want we hoeven pas 12 uur het hotel uit dan lekker aan de overkant ontbijten en dan op weg naar t vliegveld, en dan zit onze super de super vakantie er weer op helaas.